ROBOT FUTBOL musobaqalariga qo'yiladigan talablar

img

Робо-футбол мусобақаси талаблари

  1. Умумий қоидалар

Мусобақа икки жамоа ўртасида ўтказилади. Ҳар бир жамоа рингга 2 робот қўяди.

1.1. Мусобақа вазифаси

Роботлар рақиб дарвозасига гол уриши керак. Мусобақа жамоа белгиланган миқдордаги очколарни тўплаганча давом этади.

1.2. Чекловлар

Жамоа қуйидаги талабларга жавоб бериши керак:

  • иштирокчиларнинг ёши 30 ёшдан ошмаслиги керак;
  • жамоада 3 нафардан ортиқ иштирокчи бўлмаслиги керак (рахбарлар сони чекланмаган);
  • бир жамоа бир мусобақада учта ёки кўпроқ робот билан қатнашиши мумкин эмас.

2. Роботга қўйиладиган талаблар

  • эни – 250 мм дан ошмаслиги керак;
  • узунлиги – 250 мм дан ошмаслиги керак;
  • оғирлиги – 1500 г дан ошмаслиги керак;
  • баландлиги – 250 мм дан ошмаслиги керак.
     

Роботнинг массаси ўлчов асбобининг хатолик кўрсаткичлари орқали аниқланади.
Робот мусобақа бошлангандан кейин ва давомида ўлчамини ўзгартирмаслиги керак, бўлакларга ажралиб кетмаслиги ва бутун раунд давомида ягона, яхлит ҳолатда қолиши керак.
Робот радио-модул ёки Bluetooth модул билан жиҳозланган бўлиши керак. Роботнинг ҳаракатини бошқарувчи дастур тўғридан-тўғри иштирокчилар томонидан ишлаб чиқилиши керак.
Робот тузилишида қуйидагилардан фойдаланиш тақиқланади:

  • рақиб робот сенсорлари ёки радиоалоқа сигналларини бостиришга қодир тўсқинлик манбалари;
  • рақиб робот электроникасини ўчириш ёки ишдан чиқариш ускуналари;
  • суюқлик, газ, порошок ёки бошқа моддаларни сақлаш ва рақибга қаратилган ҳолда фойдаланиш ускуналари;
  • рақибга ашёларни улоқтирувчи ускуналар;
  • роботнинг ринг билан қаттиқ ёпишишига ёрдам берувчи ёпишқоқ моддалар;
  • вакуум насослар ва магнитлар каби кучли босимни ошириш ускуналари.
    Роботлар рингга, бошқа роботларга ёки иштирокчиларга зарар етказадиган даражада бўлмаслиги керак. 0,1 мм дан кичик чоклар ва қирралар тақиқланади. Судьялар ёки ташкилотчилар робот конструкциясидаги ўта ўткир жойларни изолента билан қоплашни талаб қилишлари мумкин.
    Раундлар ва ўйинлар оралиғида иштирокчилар роботни тезда қайта ишлаш (таъмирлаш, батарея элементларини алмаштириш ва ҳ.к.) ҳуқуқига эгадирлар, агар бу ўзгаришлар роботга қўйилган талабларга зид келмаса ва мусобақа қоидалари бузилмаса.
    Роботларда аккумуляторларни тезда чиқариб олиш учун жой бўлиши ёки хавфли ҳолатларда қулай равишда токни ўчириш имконияти бўлиши керак. Бу иштирокчилар хавфсизлигини таъминлаш ва роботнинг бутунлигини сақлаш учун зарур.
  1. Ринг тавсифи

Ринг теп-теккис юзага эга бўлиб, унинг икки тарафида дарвозалар жойлашади.
Ринг мини-футбол майдони каби кўринишга эга. Аут ва бурчак зарбалари учун чегаралар мавжуд эмас, роботлар ўйин давомида эркин ҳаракатланиши мумкин. Рингнинг ёндош қисми рингга кирмайди.
Ринг атрофида бўш майдон мавжуд эмас. Рингнинг ўлчамлари:

  • узунлиги – 2700 мм
  • кенглиги – 1800 мм
  • дарвозаларнинг кенглиги – 500 мм

4. Тўп тавсифи

Тўп сифатида диаметри 43 мм бўлган стандарт гольф тўпи ишлатилади.

5. Мусобақа ўтказиш тартиби

Мусобақа бошланишидан олдин барча роботлар қўйилган талабларга мувофиқлигини текшириш учун кўрикдан ўтади.
Раунд 90 сония давом этади. Матч 3 раундгача давом этади ёки жамоалардан бири 2 раундда ғолиб бўлганча.

4.1. Роботларни жойлаштириш

Судьянинг буйруғига кўра операторлар роботларни рингга қўйиш учун ёнга келишади.
Роботларни тайёрлаш учун иштирокчиларга 60 сония берилади, шунда улар ўз роботларини ишга туширишлари мумкин.

Операторлар роботларни мустақил равишда қарама-қарши квадрантларга жойлаштирадилар. Ҳар бир робот ринг чегарасида, ўз квадранти ичида жойлаштирилиши керак. Роботлар жойлаштирилгандан кейин уларни қайта жойлаштириш мумкин эмас.

4.2. Старт

Раунд бошланиши сигнали билан иштирокчилар роботларини бошқаришни бошлайдилар.

4.3. Ўйинни тўхтатиш ва қайта давом эттириш

Матч ва раунд судья томонидан тўхтатилган ва қайта давом эттирилган ҳолларда амалга оширилади. Агар жамоадаги роботлардан бири ишдан чиқса, тиклаш учун бир иштирокчига раунд охиригача вақт берилади, иккинчи иштирокчи эса раундни якка ўзи давом эттиради. Робот тиклангандан кейин иштирокчи уни ўз дарвозалари томонидан қўяди.
Раунд 3 мартдан ортиқ қайта ўйналмайди. Агар учинчи қайта ўйиндан сўнг ҳам раунд натижаси аниқланмаса, икки жамоага ҳам очко берилмайди.
Матч якунлангани эълон қилинганидан кейин жамоалар роботларни зудлик билан рингдан олиб чиқишлари керак.

6. Қоидаларни бузиш

Агар жамоа бир ўйин давомида икки марта қоидабузарлик қилса, уларнинг роботлари ўз дарвозалари ёнида 10 сония давомида ёки рақиб жамоа гол ургунгача туришлари керак. Қуйидагилар қоидабузарлик ҳисобланади:

  • иштирокчининг матчни асосли сабабларсиз тўхтатиш талаби;
  • иштирокчи судьянинг рухсатисиз раунд тугаганидан кейин 60 сониядан кўпроқ вақтни тайёргарликка сарфласа;
  • иштирокчи судьянинг рухсатисиз раунд давомида ринг ёки роботга тегса.

7. Очколар ҳисобланиши

1 очко рақиб дарвозасига гол урган жамоага берилади.

8. Ғолибни аниқлаш тартиби

Раундда ғолиб бўлган жамоа 1 очко олади.
Ўйинда энг кўп очко тўплаган робот ғолиб деб топилади. Агар ўйин натижасида очколар тенг бўлса, пенальти серияси ўтказилади.
Агар тенгликни ҳал қилиш зарур бўлса, қўшимча раундлар ўтказилади. Қўшимча раундда ғолиб чиққан робот ўйин ғолиби деб топилади. Агар қўшимча раундда ҳам ғолиб аниқланмаса, судьялар тактика, агрессия ва фаолликка асосланиб ғолибни танлайдилар.

Енг кўп балл тўплаган робот мусобақада ғолиб чиқади.